Vad är det egentligen med dem här tjocktröjorna som verkar finnas överallt? Vad är det med dessa tröjorna som får folk att lägga runt 10 000kr på dem? Ta det inte fel, de så verkligen sjukt snygga och gillar speciellt tröja 1. Så himla snygg och matchar verkligen till jättemycket. Men vad är det som gör att de säljs slut så fort, att priset ligger på samma nivå som deras genuine leather väskor?
 
När jag hittar nånting snyggt från ett berömt/dyrt märke brukar jag ibland jämföra det med till exempel H&M, Zara osv. Skulle de också kunna skapa en så snygg tröja, eller måste man betala flera tusenlappar för att klä sig på den nivån? I fall just denna tröja skulle säljas på H&M/Zara, skulle man fortfarande vilja ha den? Är det fortfarande lika kul att kanske lägga ner 800kr istället för 8000? Ibland tvekar jag när jag köper något som ligger på en hög prisklass för den butiken, till exempel en tröja för 900 kronor på Zara. Samtidigt kan jag inte ha några problem alls att lägga några tusen på en kjol från Alexander Wang. Ibland vet jag inte om det är att man anpassar sig för kvalité, eller märke? Jag tycker det är viktigt att man håller dessa två faktorer skiljda, att man inte bara går efter trender och blir ett offer för de stora modehusen. Style is very personal. It has nothing to do with fashion. Fashion is over quickly. Style is forever. Bästa Raffe har koll!!
 
Förresten, jag har börjat få lite läsare!! Gud vad roligt och jag uppskattar verkligen när ni kommenterar och kikar in på bloggen! xx
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej