Trots den annorunda kulturen finns det främst en känd mode designer från Japan, nämligen Kenzo Takada! Det är mycket inslag från den asiatiska kulturen, och han lyckas skapa trender olik alla andra! Mest känd är de klassiska symbolerna tigern och ögat, som till exempel har blivit väldigt populära på de klassiska Kenzo tjocktröjorna. Det är dessutom väldigt mycket starka färger vilket är en kul variation från allt svart och tråkigt.. Hans grejer håller jättelänge, hittade för ett tag sen ett par Kenzo skor i mammas garderob som hon använde flitigt under 80/90 talet! De funkade perfekt och var superbekväma under en hel dag när jag var utklädd på Halloween, haha. 
 
Jag såg nyss nyaste kollektionen för tjocktröjorna och blev så sugen på att klicka hem en (alla) på en gång! Från förra kollektionen har man ju sett en hel del användas flitigt, denna kollektion är lite mer stilren. Vad som är så bra med de här tröjorna är att man kan matcha dem till i princip vad som helst, perfekt när man har klädångest. Det är bara att kasta på sig den till ett par jeans eller om man vill vara lite mer uppklädd kan man till exempel ha en vit skjorta under och matcha med en kjol. Ska snart till Paris där märket startade så hoppas jag kan hålla mig med att köpa något så kan jag shoppa loss i deras stora boutique's.. 
 
 
 
Det är ganska mycket neon/pastell och lite 80 tal över det hela! Me likeyyy
 

1 kommentarer

ami

27 Jan 2014 20:08

Sista tröjan är ju bedårande, finns på min vill ha lista!

Kommentera

Publiceras ej