Jag tycker det är jätteintressant med modeller. Det är  väldigt faschinerande, de är helt vanliga människor, förutom att de inte alls är det. Jag tycker man kan vara insatt i modellbranschen fast till en viss gräns för man ska inte bli för fokuserad på hur alla ser ut och skapa massor av ideal. Dessutom anser jag att det är bortkastad tid, vad man än gör som inte leder till någonting för än själv! Alla har sina egna åsikter om att det är fel att sälja sin kropp på det sättet. Då åkerkommer man till det här att folk alltid tycker det är viktigt med intellektuellt framför utseende, det stämmer väl beroende på hur man ser på det! 
 
Varför jag tycker det är så intressant vet jag inte, kanske för att de är så olika oss andra, men ändå människor som alla andra? De är vackra, men är det allt?? Alla har olika åsikter om vad som är vackert, så frågan är om det är allt de skapar sin karriär av? Sitt utseende? Eller är det att man efter ett tag skapat en trend för den slags modellen? När någon hållt på riktigt länge kanske det finns hårdare konkurrens men denna modell har redan lyckats skapa så högt "omdöme" så folk tar bort sin personliga instinkt? Här är i alla fall de högst betalda/värda modellerna. 
 
Gisele Bündchen
HON ÄR SÅ SNYGG!! Perfekta kindben och jag älskar dragen mellan ögon-ögonbryn-näsabenet (trots att hon har opererat näsan (nästippen) vilket jag tycker var synd). Hon är världens mest betalda modell som är "värd" 96 miljoner euro. Men världens bästa modell, jag vet inte..? Hon har i alla fall dejtat Leo så en snygg modell är hon i alla fall haha. Jag tycker det är intressant att observera nästan allt möjligt, inklusive modeller/människor. Haha #nostalker
 

Kate Moss
 
Jag skrev ett inlägg om henne igår i samband med hennes födelsedag. Enligt mig finns det ingen annan än Kate. Hon är så sjukt bäst och bara att hon har varit med Johnny Depp får mig att typ, jag vet inte vaaadd. De flesta vet nog ändå hur galet vacker Kate är och hon är verkligen unik. När jag ser hur modet och människorna såg ut på 80-90 talet ger det mig lite ångest över hur allt är idag. Allt såg så mycket softare ut istället för Delavigne, Styles och Bieber även om dom också är duktiga. Känns som jag passade in i 80/90 talet bättre haha. Kate är hur som helst nr 4 mest betalda modell!
 

Tyra Banks
Hon har lyckats åstakomma jättemycket, bla egna tv program osv. Ett ord: FIERCE. Som de flesta andra modeller var hon VS Angel.
 
Vad det än är så är det intressant, om modellyrket är något något negativt eller dumt är nog upp till varje person vad de gör av det men hur som helst är det nog värt det i fall man antagligen får dejta Leonardo DiCaprio, haha. Om man är snygg, varför inte dela med sig?  

 

1 kommentarer

MATILDA

21 Jan 2014 08:36

Snygga

Kommentera

Publiceras ej