Hoppas alla haft en mysig Alla Hjärtans Dag, om ni var i sällskap eller ensamma!

Snart bär det av till Paris för mig och jag förbereder mig här hemifrån. Det blir en ganska kort vistelse så jag planerar för att hinna med så mycket som möjligt. Lyckligtvis ligger Paris i samma värld som Sverige, ibland undrar jag varför man stressar och hypar så mycket. Är det inte fantastiskt att det finns så mycket underbara platser och människor i denna värld? I sommar ska jag försöka åka dit igen och även svänga förbi väst & öst kusten. Varför? Varför inte! Paris ligger i Europa och går alltid att hälsa på igen, var inte blyg med att utforska världen. Det är det som man inte gör som man kommer ångra.

Nog om mina filosofiska texter, när jag säger Paris säger ni Très Chic, oui non? Oui!! Paris är modedestination no 1, vem vet varför. Kanske är det de vackra byggnaderna, broarna över Seine eller språket men som sagt har vi inte tid med mitt filosofi. Paris är hur som helst fashion staden och var man än går stötter man på Chanel eller Dior. Jag har kollat in lite olika ställen och såhär ser min lista ut hittills. Har ni något att tillägga?

Le Bon Marche
Känns lite tacky men tror absolut det är värt ett besök! Det är alltså en mode galleria.

CHANEL 31, rue Cambon.
Chanels första butik, det började med hattar, den stod kvar under WW1 varför skulle man inte gå dit! Har läst mycket om butiken men aldrig gått dit. Värt att gå förbi även om jag kanske inte hittar så mycket att köpa. 

Fairmount Chaussures
Detta är en skobutik som är kända för sin höga kvalité och läder. Perfekta vardagsskon i fransk stil.

Pierre Hermé
När man tänker på macarons kanske man först tänker Ladurée. Men ändå är det Pierre Hermé's macarons som står för de klassiska, lyxiga parisien macaronsen. Upp till bevis! 

Vad är era tips? Vill gärna veta lite mer personliga och typiska Paris tips istället för att gå på allt klassiska. Har redan gjort det traditionella som Eiffeltornet, Louvren and so on. 
Paris,

3 kommentarer

Patricia Karlsson

15 Feb 2014 18:20

Åhh, Paris skulle jag också vilja besöka!! Verkar som en jätte mysig stad!

Tycker du att ALLA KROPPAR ÄR FINA OAVSETT STORLEK?
Läs gärna inlägget om du vill och dela med dig om dina ÅSIKTER!

http://patriciakarlssons.blogg.se/2014/february/victoria-s-secret-fashion-show.html

bella

16 Feb 2014 14:03

åhh va fin blogg! kolla gärna in min nya blogg om du har tid :)
www.isabellamillings.blogg.se

Nancygrace

17 Feb 2014 19:23

Åh vad fin och fräsh blogg ! Kolla gärna in vår blogg o kommentera :)

Kommentera

Publiceras ej