Bloggiss!! Har börjat skolan igen efter lovet och det är såå ansträngande, avslutade trots allt dagen med ett belönande A i samhäll vilket var skönt! Beroende på hur mina idéer och inspiration funkar så blir det lite oregelbundet med bloggen då jag samtidigt satsar på skolan som nr 1.
 
Hur som helst tänkte jag ta upp magasinet Elle! Det största har ju alltid varit Vogue men om jag ska vara ärlig föredrar jag faktiskt Elle ibland. De handlar båda om mode men ur olika perspektiv. Vogue är mer exclusivt och skriver om nya trender, utseenden och designer m.m Det heter ju trots att Vogue vilket betyder "In Style" på franska. Elle ger lite mer daglig information och rolig fakta som man kan ha nytta av även om Vogue också gör det och man kan få jättebra inspo därifrån men det känns lite mer ytligt, allt ska vara så strikt och perfekt hela tiden.
 
Jag laddade ner Elle appen på mobilen och det är faktiskt jättekul att ha! De ger massor av tips hela tiden och skriver ibland lite intressant inlägg om kändisar eller vad som händer i modevärlden. Jag har original appen på franska så jag förstår inte allt vilket gör att jag kanske inte får ut det mesta av appen haha. De uppdaterar ganska ofta om dagen så jag tycker absolut ni ska ladda ner den om ni vill ha inspiration eller bara tidsfördriv. Kanske träna på franskan som jag gör hehe, annars finns den säkert på svenska och då står det ju lite andra saker också.
 
Dessutom är det snart Ellegalan i Stockholm, det ska bli kul att få information om det sen.
 


 
 

Kommentera

Publiceras ej