Har ni hört att H&M ska släppa en denim kollektion skapat av återanvänt material? Denna kollektion kommer ut i Februari redan, och det kommer finnas jeans, jackor och västar m.m. Det är ganska passande då de fått en del kritik om att kläderna ska innehålla gifter och olaga omständigheter för arbetare osv. 

Kommer ni ihåg i 2012 när man kunde lämna in jeans i butikerna och få reducerat pris på deras varor? Det är alltså därifrån det kommer tydligen! Smart idé va? 

Jag ser fram emot det här och hoppas att jag kanske lyckas hitta några snygga jeans! När det gäller denim är jag inte så mycket för jackor osv, håller mig mest till Flare-jeans. Dock har jag för mig att det bara blir 5st varianter så antar att det bara blir skinny. 



2 kommentarer

Elin

20 Jan 2014 13:33

Bra gjort av dom, hoppas det är snygga jeans bara haha!

felicia

20 Jan 2014 19:38

åh gillar inte de där hahaha :(

Kommentera

Publiceras ej